Brugerundersøgelse 2018

Brugerundersøgelse 2018
 
november 15, 2018
Fælleskøkkenet, Lolland kommune og Guldborgsund kommune har behandlet data fra en brugerundersøgelse, der har fundet sted i foråret 2018. Vi vil rigtig gerne gøre vores bedste for, at borgerne får en god oplevelse med maden fra Fælleskøkkenet. Derfor har vi spurgt efter borgernes mening, så vi ved, hvordan vi bedst kan ændre eller justere på vores tilbud. Hovedparten, omkring 80% er tilfredse med maden fra Fælleskøkkenet - dog er der plads til forbedringer med hensyn til spiseoplevelsen af kartofler og grøntsager.

I vores køkken, er mad ikke bare god smag, vi arbejder ud fra konceptet den gode hverdagsmad.

Mad er også samvær og fællesskab, det er næring, vitaminer og nye kræfter til krop og sind, der måske har brug får lidt ekstra.

Hovedparten, omkring 80% er tilfredse med maden fra Fælleskøkkenet - dog er der plads til forbedringer med hensyn til spiseoplevelsen af kartofler og grøntsager.

I 2017 udarbejdede Århus Universitet for Miljø og Fødevareministeriet, en kvantitativ undersøgelse af ældres måltider, sociale rammer, funktionsevne og livskvalitet. "Meninger om mad og måltider blandt ældre i eget hjem".

Denne undersøgelse viste, at 60% var tilfredse eller meget tilfredse med maden fra madservice.
Fælleskøkkenets kunder svarer 20% point bedre end undersøgelsens respondenter.

Uanset, et for Fælleskøkkenet godt sammenligningsgrundlag, bør Fælleskøkkenet fortsætte bestræbelserne på at optimere den oplevede spise- og måltidskvalitet.

 

 

Den gode hverdagsmad

Når vi tilbereder din mad, arbejder vi altid ud fra følgende værdier:  

Forholdet, skal være vedkommende og trygt. Hverdagsmad er god, når man kan glæde sig til og dufte den mad, man skal have til middag.

Tallerkenen, skal være veltillavet og velsmagende. Hverdagsmad er god, når hver portion er tilberedt med faglig omhu.

Oplevelsen, skal være nærværende og varieret. Tryghed, nærvær og hyggeligt selskab, skaber den gode måltidsoplevelse.